НОВИНИ
„Пристанище Варна“ ЕАД отбеляза 40 години от откриването на пристанище Варна - запад
05.09.14
„Пристанище Варна“ ЕАД отбеляза 40 години от откриването на пристанище Варна - запад
05.09.14
5-ти септември 1974 г.
На 08 декември 1964 г. колегиум на Министерство на транспорта възлага на Института за проектиране и проучване "Транспроект" разработването на идеен проект, завършен през юни 1965 г., а с разпореждане № 210/07.07.1967 г. Министерският съвет стартира изграждането на пристанище Варна - запад. Мястото, избрано за новото пристанище е на 30 км от Варна, в непосредствена близост до новите заводи в Девня. Това е блатистата местност Балтата, намираща се в западния край на Белославското езеро, при устията на реките Провадийска и Девненска.
През месец октомври същата година се създава Инвеститроска дирекция "Пристанище Варна - запад" към съществуващата тогава Икономическа групировка "Корабостроене и корабоплаване". Дирекцията започва работа по отчуждаване на терените за бъдещото строителство, подготовка на документация, изграждане на временни обекти, доставка на технологично и експлоатационно оборудване и оказва ефективен инвеститорски контрол.
Проектирането и строителството на пристанището е дело изцяло на български специалисти и фирми с главен проектант - инж. Димитър Смилов. За специалистите пристанище Варна - запад се свързва с изграждането на сложен комплекс от инженерни съоръжения и прокопаване на плавателен воден път за океански кораби от Варненския залив до Девненския промишлен комплекс и новото морско пристанище.
Реализирането на този воден път в продължение на цяла година и врязването му на около 30 км в сушата фактически е разширение на пристанищния район на запад. Връзката с морето се осъществява чрез два плавателни канала: № 1 "Море - езеро" с дължина 5.5 км и канал № 2 с дължина 10 км, който свързва Варненското и Белославско езеро. Навигационната ширина на каналите е 106 м., а допустимото газене е до 11 м. За свързване на двете части на гр. Варна над стария и новия канал № 1 е построена естакадата Аспарухов мост. Над канала мостът е висок 52 м., а дължината му е 1.8 км.
Главни изпълнители в започналото строителство на пристанище Варна - запад са "Трансстрой" - Белослав и "Строителен и технически флот" - Варна. Изграждането на пристанище Варна - запад приключва за по-малко от 10 години - построени са 18 корабни места и десетки съоръжения и връзки, които осигуряват нормалната им експлоатация.
Десетият член на портовите ричстакери пристигна в „Пристанище Варна“ ЕАД
06.08.14
Десетият член на портовите ричстакери пристигна в „Пристанище Варна“ ЕАД
06.08.14
Kalmar DRF450 reachstacker
Представяне Kalmar DRF400-450
Технически характеристики Kalmar DRF450 reachstaker
Нови четири терминални влекача на пристанище Варна - изток
05.08.14
Нови четири терминални влекача на пристанище Варна - изток
05.08.14
Kalmar TТ616i LoLo Tractor
Моделът TT616i се произвежда в заводите на фирма Kalmar във Финландия, а представителите от Cargotec изтъкват машината като най-съвършения модел терминален влекач за LoLo операции, който е само с един двигателен мост, но може да тегли композиция от 95 т.
Представяне Kalmar TТ616i LoLo Tractor
Обявените победители в конкурс „Tall Ships Regatta“
04.08.14
Обявените победители в конкурс „Tall Ships Regatta“
04.08.14
изложбата може да се посети до 15 август в партерното фоайе на Основна сцена, ТМПЦ - Държавна опера, Варна
Фотографията на Кремена Димитрова на първо място в изложба „Tall Ships Regatta“:
Второ място и награда на публиката - Емилиян Първанов:
Трето място - Александър Лазаров: