Page 32 - Port Tariff 2014

Basic HTML Version

30 Приложение 1
Приложение 1
Предявяване и уреждане на рекламации
1
Рекламации във връзка с изпълнението на сключен договор с предмет – екс-
плоатация, организация на технологичния процес и техническо обслужване се
отправят в писмен вид по факс: 052/ 632-953 или по e-mail: headoffice@port-varna.
bg , с копие до:
за Пристанище Варна – Изток (e-mail: office@east.port-varna.bg)
за Пристанище Варна – Запад (e-mail: office@west.port-varna.bg)
2
Рекламации във връзка с изпълнението на сключен договор с предмет – аварии
или установени щети се отправят в писмен вид по факс: 052/ 632-953 или по e-mail:
headoffice@port-varna.bg, с копие до авариен комисар (e-mail: claims@port-varna.
bg) непосредствено след узнаването им, но не по-късно от 4 (четири) часа от
събитието.
3
При допускане на авария или установяване на щети и липси, констатирани от
клиента, той е длъжен незабавно да уведоми Пристанището по реда на т. 2.
4
Клиентът приема при маловажни събития (щети до 200 лв.) с оглед добрите тър-
говски взаимоотношения и техният незначителен характер, претенции да не бъдат
отправяни към Пристанището.
5
За предявяване на претенции по рекламации извън хипотезата на т. 4, след из-
пълнение на т. 2, клиентът е длъжен да представи в цялостност документация по
установяване на събитието:
5.1
Описание на събитието – дата, час, посочване на номер на съставения за целта от
служители на Пристанището Акт за авария или Констативен акт;
5.2
Снимков материал;
5.3
Копия на кореспонденция с увредените лица – при наличието на такива;
5.4
Лице за контакт, адрес и телефон за кореспонденция.
6
Претенции, които не съдържат документите по т. 5 се отхвърлят на първично ос-
нование, поради липса на документация доказваща събитието на територията на
Пристанището.
7
Претенции, които се базират на рекламации, отправени в рамките на горепо-
сочените срокове, но не позволяват извършване на оглед от представители на
Пристанището: за събития на кораб – след отплаването му, за събития по стоки
или контейнери – след експедицията им, се отхвърлят на вторично основание,
поради невъзможност от двустранно документиране и доказване на аварията,
респ. събитието.
8
Претенции, които се базират на рекламации отправени в рамките на горепосоче-
ните срокове, но поради обективна невъзможност (напр. по време на отплаване
на кораб, при експедиция при напускане на територията и др. подобни) не поз-
воляват извършване на оглед от представители на Пристанището, при предявява-
нето им клиентът е необходимо да представи Протокол от независима контролна
организация (сървей), вкл. снимков материал.