НОВИНИ

Архив


 

 

 

С парти-концерт на кея на Морска гара, на което бяха поканени всички служители и бивши директори дружеството бе отбелязана 30-та годишнина на Пристанище Варна-Запад.

Това най-модерно българско пристанище е официално открито на 5-ти септември 1974 г. от тогавашния държавен глава на България Тодор Живков. При построяването са използвани смели и нестандартни за времето си строителни решения, мобилизирана е работна ръка от всички части на страната.

Варна-Запад обслужва основно големите химически заводи в гр. Девня, разполага с 18 кейови места и високотехнологични терминали за обработка на въглища, руди, цимент, торове, сярна киселина и контейнери. Годишният товарооборот на пристанището през последната година надхвърли 5 млн. тона, което е близо 80% от общото количество на товарите обработвани в "Пристанище Варна"ЕАД.

 
 

 

Морска гара Варна стана домакин на първия "Уличен арт фест 2004", организиран от фондация "Проект Варна" и подкрепен от Пристанище Варна, Кондор Комерс ЕООД, общината и други фирми.

В продължение на два дни младежи от цялата страна и чужбина се съзтезаваха в различни спортове родили се на улицата – футбег, жонглиране с йо-йо, скейтборд, брейк др. Акцент на събието бе изрисуването на 100 метрова част от стената на вълнолома от най-добрите майстори на графитното изкуство в България. Неповторимата атмосфера на кея допълваше специално подбрана музика, съчетаваща хип-хоп, хардкор, пънк и дръм енд бейс. Амбицията на организаторите е фестивалът да стане традиционен и да популяризира малко известни екстремни спортове и улично изкуство.

 
 

 

 

"Пристанище Варна" ЕАД и четирите му съставни пристанища – Варна-Изток, Варна-Запад, Балчик и Петрол получиха Удостоверения за съответствие, съгласно изисквания на ISPS (International Ship and Port Facilities Security) Code. Така Пристанище Варна се присъедини към новите мерки за сигурност въведени от Международната морска организация (IMO) и влизащи в сила за целия свят от 1 юли 2004 г.

Международният кодекс за сигурността на корабите и пристанищните съоръжения (ISPS Code), е разработен от IMO след атентатите в САЩ на 11.09.2001 г.

ISPS кодът е основен инструмент за повишаване безопасността на корабоплаването, като указва и регламентира мерките, които е необходимо да се предприемат за предотвратяване на терористични атаки.

 
 

 

На 14 септември 2003 г., в присъствието на Областния управител на гр. Варна, изпълнителния директор на пристанището Д. Папазов, представители на морския бизнес и депутати от региона, вицепремиерът и министър на транспорта Н. Василев официално откри новия път за тежкотоварни автомобили и жп. зърноразтоварището в пристанище Варна. Двете съоръжения са най-значителната част от инвестиционната програма на "Пристанище Варна " ЕАД за 2003, възлизащата на над 3 млн. лв.

Строителството на новия път се наложи заради силната амортизация и ниската пропускателна способност на старото основното трасе за преминаване на товарни автомобили в пристанище Варна-Изток. Този път бе с ширина едва 8 метра и не позволяваше нормално разминаване на два тежкотоварни камиона.

Новият автоподход е с ширина 14.25 метра, с 3 магистрални платна и товароносимост до 90 тона. Подходът е съоръжен с 2 платформи на електронен автокантар/90 тонен/, което позволява претегляне на бруто и тара на различни платформи, без да се създават проблеми за трафика по пътя. Разработен е първият етап на пропускателен режим, който ще позволи денонощната пропускателна способност на пристанище Варна-Изток да се увеличи до 3 пъти /10-12000 т. на денонощие/. Инвестицията по изграждането на автоподхода и допълнителните съоръжения към него е извършена от ИА "Пристанищна администрация" и Пристанище Варна и е в общ размер на 1 300 000 лв., от тях 878 000 са на Пристанищна администрация, а останалите - на Пристанище Варна.

С другото съоръжение, което влезе в експлоатация, се решава още един стар проблем в пристанището - невъзможността да се разтоварват специализирани вагони зърновози. Именно поради това бе реализирана инвестиция в размер на 700 000 лв. за построяване зърноразтоварище и допълнителна инфраструктура към него в района на най-големия закрит склад на пристанище Варна-Изток. Инвестицията е извършена изцяло от "Пристанище Варна" ЕАД с оборудване на фирмата "Брошо" - Франция. Съоръжението е част от складова база и система от гумено-лентови транспорьори, с чиято помощ зърното, директно от вагоните, ще бъде прехвърляно в склад.

Производителността на разтоварището е 250 тона/час и ще позволи по време на всяка зърнена кампания в пристанище Варна-Изток, със специализиран жп транспорт, да се обработват до 300 000 тона зърно.

 
<<   <   12 13 14  >   >>